Resepi Tauhu berlauk versi diet(sandwich) yang Memang Lazat dan Gampang

Resepi Tauhu berlauk versi diet(sandwich) yang Memang Lazat dan Gampang

Salam semuanya, jumpa lagi di website Resepi kami, Jika Saudara sedang mencari Resepi Tauhu berlauk versi diet(sandwich) yang mudah ? Tidak salah, Kami menyediakan Resepi Tauhu berlauk versi diet(sandwich) yang sempurna untuk Anda di sini. Kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Dalam memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Tauhu berlauk versi diet(sandwich) yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Tauhu berlauk versi diet(sandwich) yang kita ciptakan, mulai dari jenis bahan yang akan dimanfaatkan, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak harus pusing jika ingin menyiapkan hidangan Tauhu berlauk versi diet(sandwich) enak di ruang makan Kamu, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Kamu buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Saudara.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Pembaca pun bisa memvariasikan Resepi Tauhu berlauk versi diet(sandwich) ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Saudara mampu membuat Tauhu berlauk versi diet(sandwich) menggunakan 15 jenis bahan dan 7 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Teringat 2 tahun lalu …ni la menu diet yang hana makan untuk sarapan pagi…dalam masa 2 bulan..turun la 10 kg… Nak kekal kan berat tu memang payah..selera bukan main… Lagi² sekarang ni tengah musim jelajah makanan 1 dunia…tak kan buat dan tengok saja…kannn Jadi hana buat menu ni semula untuk sebulan..ajak anak yang no 3 ikut sekali… Dengan harapan…turun berat 5 kg😂😂

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan untuk pembuatan Tauhu berlauk versi diet(sandwich) :

  1. 40 biji tauhu
  2. 1 ekor 1/2 ayam…ambil isinya rebus dan kisar
  3. 1 cawan daun sup hiris halus
  4. 4 biji lobak merah…sagat atau kisar kasar
  5. 1 sdb lada hitam…ditumbuk
  6. 1 sdb lada putih… ditumbuk
  7. 2 sdt garam
  8. 8 biji telur
  9. 4 sdb serbuk bawang putih
  10. Sandwich
  11. 1 biji timun kecik
  12. 1 cawan kobis sagat
  13. 1 sdt sos mayo cheese kewpie
  14. 1 sdb sos hot kewpie dressing
  15. 2 keping roti canadian purple

Adapun Step-Step dalam memasak Tauhu berlauk versi diet(sandwich) adalah sebagai berikut :

  1. Hancurkan tauhu..masukkan semua bahan…sebatikan… Hana masukkan ke dalam loyang dan bakar sekitar 29 minit api atas bawah… Ni tujuan biar ia mengeras sedikit dan mudah untuk dipotong dan disimpan seperti patty burger
  2. Ni yang dah siap bakar..nak makan terus pun dah sedap..
  3. Ni cara hana punya sarapan setiap pagi..makan sebiji tu memang perut tak mampu…jadi separuh pun dah kenyang sangat… Hiris timun..sagat kobis Ambil patty bakar sekwjap atas kuali…x payah taruh minyak dah..
  4. Terbalikkan… Sapu sedikit sos ni kat atas roti..
  5. Letak hirisan timun..kobis…tuang sedikit sos kewpie mayo cheese..
  6. Letakkan patty tadi..
  7. Letak baki sayuran..akhir sekali letak roti di atasnya…

Thanks telah menggunakan Resepi yang tim kami tampilkan di sini. Harapan kami, Resepi Tauhu berlauk versi diet(sandwich) yang simpel di atas dapat membantu Kamu menyiapkan hidangan yang endes untuk keluarga/teman ataupun menjadi inspirasi bagi Pembaca yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berarti, silahkan dishare ke sodara lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Irma dari Sibu.