Resepi Spicy tteokbokki yang Lazat dan Ringkas

Spicy tteokbokki

Halo pemirsa, jumpa lagi di halaman Resepi bunda, Apabila Pembaca sedang mencari Resepi Spicy tteokbokki yang simpel ? Tidak salah, Kami punya Resepi Spicy tteokbokki yang top untuk Saudara di sini. Kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Waktu memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Spicy tteokbokki yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Ada banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Spicy tteokbokki yang kita buat, mulai dari jenis bahan yang akan digunakan, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak harus pusing jika ingin menyiapkan hidangan Spicy tteokbokki enak di ruang makan Anda, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Kamu buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Kamu.

Dari Resepi Spicy tteokbokki ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 1-2 sajian. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Pemirsa sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Spicy tteokbokki ini diperkirakan antara 10-15 minit.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Saudara pun bisa memvariasikan Resepi Spicy tteokbokki ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Saudara mampu membuat Spicy tteokbokki menggunakan 15 jenis bahan dan 4 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Malam pkp sis lapa + brg x cukup. Takpe kita guna je ape yg ade.

Bahan-bahan dan bumbu yang dipakai dalam menyiapkan Spicy tteokbokki :

  1. 'Tteokbokki'
  2. 3 sudu minyak masak
  3. 6 sudu besar tepung pulut
  4. 3 sudu besar tepung ubi
  5. 1/3 sudu teh garam
  6. Air panas ikut hati๐Ÿ˜
  7. 'tteokbokki sauce'
  8. 2 sudu besar serbuk cili baba's
  9. 1 sudu besar sos kicap manis
  10. 1 sudu besar sos tiram
  11. 1/3 sudu besar cuka *bagi masam2 sikit
  12. 1/2 sudu besar sos cili
  13. Untuk hiasan
  14. 1 biji telur
  15. 1 tangkai daun bawang

Adapun Step-Step dalam menyiapkan Spicy tteokbokki adalah sebagai berikut :

  1. Campur kan semua tepung. Tambah air panas sikit demi sedikit. Sbb tak nak tepung tu lembik sgt
  2. Letak 2 sudu minyak atas tempat penguli, uli ikut bentuk dan saiz yang dapat menepati citarasa anda
  3. Lepas tu didihkan air letak 1 sudu minyak masak. Supaya nanti tteok tu x melekat antara satu sama lain. Rebus sampai tteok naik atas sendiri. Angkat dan rendam dlm air berisi ais
  4. Utk sos campur kan semua bahan sos. Gaul kan sebati. Masuk 100ml air dlm kuali. Tggu air mendidih. Lepastu masukkan sos dan tteok. Siap๐Ÿ˜. Bole tabur kan telo goreng dan daun bwg. Tadaa da siappp

Terima kasih telah mencoba Resepi yang kami tampilkan di halaman ini. Harapan kami, masakan Spicy tteokbokki yang gampang di atas dapat membantu Pemirsa menyiapkan makanan yang enduess untuk keluarga/teman maupun menjadi ide dalam Anda yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berarti, silahkan bagi ke sodara lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Eka dari Balakong.