Resepi Singapore pie tee yang Menggugah Selera dan Easy

Resepi Singapore pie tee yang Menggugah Selera dan Easy

Hai semuanya, jumpa lagi di halaman Resepi saya, Jika Anda sedang mencari Resepi Singapore pie tee yang top ? tepat sekali, Kami punya Resepi Singapore pie tee yang top untuk Saudara di sini. Tim kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Ketika memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Singapore pie tee yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Singapore pie tee yang kita buat, mulai dari jenis bahan yang akan dipakai, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak harus pusing jika ingin menyiapkan hidangan Singapore pie tee enak di ruang makan Pemirsa, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pembaca buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pemirsa.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Kamu pun bisa memvariasikan Resepi Singapore pie tee ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Saudara dapat membuat Singapore pie tee menggunakan 16 jenis bahan dan 2 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

#goldenapron2020 Suka makan pie tee ni, tapi sebelum ni beli sama ada yang dah siap dengan inti @ beli shellnya sahaja, inti buat sendiri. Ni 1st time cuba buat shell tu, hasilnya boleh tahan 😉. Untuk inti saya cuma guna udang, karot, timun dan sengkuang. Udang dgn karot celur sekejap dalam air yang bercampur garam, timun dan sengkuang letak yang fresh, sebab nak ada rasa crunchy bila makan.

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan dalam pembuatan Singapore pie tee :

  1. Bahan-Bahan untuk Adunan Tepung – Shell Pie Tee
  2. 1 Cawan Tepung Beras
  3. 2 Sudu Besar Tepung Gandum
  4. 2 Sudu Besar Tepung Jagung
  5. 1 Biji Telur
  6. 350 ml Air
  7. Garam *secukup rasa
  8. Minyak masak *untuk menggoreng
  9. Bahan-bahan untuk Inti Sayur Pie Tee
  10. 1 Biji Sengkuang – dihiris memanjang dan nipis
  11. Batang Lobak Merah – dihiris memanjang dan nipis
  12. 1 batang timun – dihiris memanjang dan nipis
  13. 3 Ulas Bawang Merah – dikisar
  14. 3 Ulas Bawang Putih – dikisar
  15. Udang Kering – direndam jadi lembut dan kisar
  16. Bawang Goreng

Berikut Step-Step dalam memasak Singapore pie tee adalah sebagai berikut :

  1. Cara-cara untuk bancuhan tepung Pie Tee ~Kisar semua bahan diatas sehingga sebati. ~Tetapi mesti ingat supaya adunan tidak terlalu pekat dan tidak terlalu cair. ~Jika terlalu pekat, shell Pie Tee akan tebal dan keras dan. ~Jika terlalu cair, shell Pie Tee akan menjadi nipis dan sangat rapuh. ~Panas kan minyak, dan sediakan acuan untuk menggoreng cengkerang (shell)Pie Tee
  2. Cara-cara untuk memasak Inti Sayur Pie Tee (boleh digoreng atau direbus). ~Tumis Bawang Merah dan Bawang Putih. ~Masukkan Udang Kering, tumis ketiga-ketiga bahan sehingga wangi ~masukkan Sengkuang, Timun dan Lobak Merah, Masak sekejap sahaja. ~Taburkan Garam dan Gula secukup rasa. ~Sejukkan dan Masukkan/ Sumbat dalam Shell Pie Tee. ~Jangan lupa taburkan Bawang Goreng untuk menambahkan kesedapan Pie Tee.

Makasih telah menggunakan Resepi yang tim kami bagi di sini. Besar harapan kami, olahan Singapore pie tee yang gampang di atas dapat membantu Pemirsa menyiapkan makanan yang lezat untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi dalam Pemirsa yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa upama Resepi ini berarti, silahkan dibagi ke kerabat lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Zalindra dari Serendah.