Resepi Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ yang Memang Lazat dan Simpel

Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ

Salam semuanya, jumpa lagi di situs Resepi bunda Ida, Andai Kamu sedang mencari Resepi Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ yang simpel ? Tidak salah, Kami menyediakan Resepi Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ yang mantab untuk Pembaca di sini. Tim kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Dalam memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Ada banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ yang kita ciptakan, mulai dari jenis bahan yang akan dipakai, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak perlu pusing jika ingin menyiapkan hidangan Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ enak di ruang makan Anda, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Kamu buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Saudara.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Kamu pun bisa memvariasikan Resepi Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Saudara dapat membuat Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ menggunakan 8 jenis bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Potato dumpling yang disalut dengan toasted breadcrumbs..dumpling yang lembut dan serbuk roti yang ranggupยฒ tu sedap..tapi sya macam tak minat sangat lah..mungkin kalau olah sikit bubuh bawang putih lagi sedap kot?boleh try next time lagipun resepi ni mudah je dan tak banyak bahan pon.. #cppassport

Bahan-bahan dan bumbu yang dipakai dalam pembuatan Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ :

  1. 2 biji kentang
  2. 1 biji telur(gred c)
  3. 1 cawan tepung gandum
  4. 1/2 biji bawang besar(chopped)
  5. 1 sk butter
  6. Garam
  7. 1/2 cawan breadcrumbs (kisar)
  8. 3 sk butter

Adapun Langkah-langkah dalam mengolah Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ adalah sebagai berikut :

  1. Kupas kentang dan rebus sampai empuk. Kemudian, toskan. Cairkan 1 sk butter tumis bawang sampai keperangan masukkan dalam mangkuk bersama kentang. Lenyek guna garpu.
  2. Masukkan telur, tepung dan garam. Gaul sebati sampai tak melekat pada tangan.
  3. Tabur tepung pada meja uli. Roll doh kepada bentuk silinder. Potong doh saiz ยพ inci.
  4. Panaskan air dan sedikit garam untuk merebus. Sementara tu, cairkan 3 sk butter sampai mendidih..masukkan breadcrumbs gaul rata. Biar 2-3 minit matikan api.
  5. Bila air rebusan dah mendidih. Masukkan doh yg dah dipotong kecil tadi. Bila dah timbul angkat dan golekkan pada breadcrumbs..buat sampai doh habis. Sedia dihidang!

Terima kasih telah membaca Resepi yang tim kami bagi di sini. Besar harapan kami, Resepi Shlishkes(Potato Dumplings)๐Ÿ‡ญ๐Ÿ‡บ yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan hidangan yang enak untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi bagi Anda yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berguna, silahkan bagi ke instagram lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Nabila dari Batu Gajah.