Resepi Sandwich Tiga Rasa yang Sempurna dan Ringkas

Resepi Sandwich Tiga Rasa yang Sempurna dan Ringkas

Salam semuanya, selamat datang di website Resepi bunda Ida, Jikalau Pemirsa sedang mencari Resepi Sandwich Tiga Rasa yang lezat ? Tidak salah, Kami menyediakan Resepi Sandwich Tiga Rasa yang mantab untuk Anda di sini. Kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Waktu memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Sandwich Tiga Rasa yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Ada banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Sandwich Tiga Rasa yang kita buat, mulai dari jenis bahan yang akan digunakan, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak perlu pusing jika ingin menyiapkan hidangan Sandwich Tiga Rasa enak di ruang makan Saudara, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Kamu buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Saudara.

Dari Resepi Sandwich Tiga Rasa ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 2orang. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Kamu sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Sandwich Tiga Rasa ini diperkirakan antara 1jam.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Saudara pun bisa memvariasikan Resepi Sandwich Tiga Rasa ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Pembaca mampu membuat Sandwich Tiga Rasa menggunakan 18 jenis bahan dan 9 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Day40/366/2020/February/9 #breadbonus #perak #cookpadmalaysia Kombinasi tiga jenis sandwich iaitu sandwich telur, sandwich sardin & sandwich keju 😆. Jujur cakap saya bukan peminat sandwich, kalau saje-saje nak buat makan tu, memang mustahil. tapi demi contest Cookpad tersayang ni saya buat jugalah. Tapi saya gabungkan ketiga-tiga jenis sandwich ni sebab ketiga-tiga ni ada cerita yang tersendiri. . Sandwich telur – sandwich yang sedap saya makan yang diberi oleh Kak Maziah (dia ni supplier kek saya tau). Ada satu pagi tu, memang saya sibuk sangat dengan menyiapkan chocolate bouquet. Pergi je rumah kak maziah ni untuk ambil kek yang saya tempah, dihulurnya saya satu pek sandwich telur. Memang sedap rasanya, mungkin sebab lapar ataupun mungkin sebab pemberian itu di kala kita sangat memerlukan. . Sandwich sardin – moment sandwich ni saya teringat Kak Anis (officemate masa saya kerja dahulu) cara dia ubat sandwich sardin ni memang menarik dan dia ajar saya juga macam mana nak buat. Jadi bila-bila rindu sandwich dia tu, dulu ada buat lah. Jadi untuk sekarang ni, ok saya buat untuk contest roti ni. . Sandwich keju – ni sandwich paling senang dan sikit je bahan dia. Sandwich ni adik saya yang buat dan bawak datang ke rumah. Seriously memang sedap. Dia bawak satu bekas ada dalam 20potong, semua saya makan sorang-sorang. . Jadi bagi meraikan ketiga-tiga jenis sandwich kesukaan saya ni. Saya buat untuk contest ni dan gabungkannya 😬

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan buat menyiapkan Sandwich Tiga Rasa :

  1. Bahan : Sandwich Telur
  2. 1 biji telur rebus (dilenyek)
  3. 2 sudu besar mayonis
  4. 5 hirisan timun (dihiris halus)
  5. 1/2 sudu teh lada sulah
  6. Bahan Sandwich Sardin :
  7. 1 tin sardin saiz kecil ada dalam 3ketul ikan dalam tu (ikan sardin dilenyek)
  8. 1 biji tomato (hiris nipis)
  9. 3 biji cili padi hijau (dihiris halus, jika suka pedas boleh lebihkan)
  10. 1 biji limau kasturi
  11. 1/2 sudu teh garam
  12. 5 sudu air (untuk elak hangit)
  13. Bahan Sandwich Keju :
  14. 1 keping cheddar cheese
  15. 1 keping daun salad
  16. Bahan Roti :
  17. 6 biji roti
  18. 2 sudu besar mentega

Adapun Cara dalam praktik Sandwich Tiga Rasa adalah sebagai berikut :

  1. Sandwich Telur : Telur dilenyek dan dicampur dengan mayonis dan lada sulah. Kacau sebati.
  2. Ambil 2keping roti, sapu dengan mentega. Letakkan bahan sandwich telur di tengah-tengah roti yang dilapisi hirisan timun dan tangkupkan roti tersebut.
  3. Sandwich Sardin : Tumis bawang merah sehingga naik bau. Masukkan sardin yang telah dilenyek. Masukkan cili padi dan tomato.
  4. Masukkan air, garam, limau kasturi dan masak sehingga kuah pekat.
  5. Ambil 2keping roti, sapu dengan mentega. Letakkan bahan sandwich sardin di tengah-tengah roti dan tangkupkan roti tersebut.
  6. Sandwich Keju : Ambil 2keping roti, sapu dengan mentega. Letakkan daun salad dan dilapisi dengan cheddar cheese di tengah-tengah roti dan tangkupkan roti tersebut.
  7. Siap 😬
  8. Cara makan : Hanya perlu sekalikan begini dan ngap 😋
  9. Selamat mencuba.

Terima kasih telah menggunakan Resepi yang kami bagi di sini. Besar harapan kami, masakan Sandwich Tiga Rasa yang gampang di atas dapat membantu Kamu menyiapkan hidangan yang enduess untuk keluarga/teman ataupun menjadi ide bagi Saudara yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berarti, silahkan share ke sodara lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Alika dari Bukit Baru.