Resepi Puding Crackers Susu Kotak yang Lezat Sekali dan Mudah

Puding Crackers Susu Kotak

Halo pemirsa, jumpa lagi di website Resepi kami, Jikalau Kamu sedang mencari Resepi Puding Crackers Susu Kotak yang top ? Tidak salah, Kami menyediakan Resepi Puding Crackers Susu Kotak yang mantab untuk Pembaca di sini. Tim kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Dalam memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Puding Crackers Susu Kotak yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Puding Crackers Susu Kotak yang kita bikin, mulai dari jenis bahan yang akan dipakai, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan hidangan Puding Crackers Susu Kotak enak di ruang makan Saudara, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pembaca buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pemirsa.

Dari Resepi Puding Crackers Susu Kotak ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 2 orang. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Pembaca sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Puding Crackers Susu Kotak ini diperkirakan antara 5 minit.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Kamu pun bisa memvariasikan Resepi Puding Crackers Susu Kotak ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Kamu bisa membuat Puding Crackers Susu Kotak menggunakan 5 jenis bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Bila admin extended masa untuk cabaran ni, terasa macam nak buat lagi puding susu kotak viral ni. Kebetulan, bahan pun ada lagi. Sebelum ni dah buat 2 kali, licin dah. Berkenan dengan puding biskut dari Cookpader @elt4suri4 dan inspirasi buka kotak susu dari Cookpader @Uchu maka terjadilah puding ni. Biskut tiger tak ada, yang ada crackers wheat ni. Sedap dan mengenyangkan !!

Bahan-bahan dan bumbu yang dipakai buat pembuatan Puding Crackers Susu Kotak :

  1. 2 kotak susu dutch lady coffee (400 ml)
  2. 1 sudu teh serbuk agar-agar
  3. 2 pek wheat crackers (4 keping setiap pek)
  4. Jika suka boleh tambah
  5. Susu pekat manis atau susu pekat manis coklat

Berikut Cara dalam memasak Puding Crackers Susu Kotak adalah sebagai berikut :

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Buka kotak perlahan-lahan. Tebuk guna pisau dan tuang susu coffee ke dalam periuk. Tambah serbuk agar-agar dan masak hingga mendidih. Tutup api dan sejukkan.
  3. Gunting kotak seperti di foto dan susun crackers. Memang sengaja Kak Lat letak macam ni. 1 pek biskut tu ada 4 keping.
  4. Bila puding dah suam-suam kuku, tuang ke dalam kotak. Ingat!! Jangan tuang masa panas ye. Simpan puding di dalam peti ais semalaman atau 3,4 jam. Puding ni Kak Lat buat pukul 11 pagi hari ni, pukul 2 petang dah boleh berphoto dah.
  5. Ok siap. Kak Lat tambah susu pekat manis coklat homemade bila nak makan. Resipi boleh tengok kat pautan ye. Sedap dan kenyang. Boleh terus sudu dari dalam kotak, senang!

Thanks telah menggunakan Resepi yang kami bagi di halaman ini. Besar harapan kami, Resepi Puding Crackers Susu Kotak yang gampang di atas dapat membantu Pembaca menyiapkan makanan yang semlidut untuk keluarga/teman ataupun menjadi inspirasi dalam Anda yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa andaikan Resepi ini berguna, silahkan bagi ke instagram lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Gasti dari Pasir Gudang.