Resepi Petua Cili Tahan Lama yang Lazat dan Gampang

Resepi Petua Cili Tahan Lama yang Lazat dan Gampang

Salam pengunjung, selamat datang di halaman Resepi bunda, Andai Saudara sedang mencari Resepi Petua Cili Tahan Lama yang mudah ? tepat sekali, Kami menyediakan Resepi Petua Cili Tahan Lama yang mantab untuk Kamu di sini. Saya juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Ketika memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Petua Cili Tahan Lama yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh kepada kualitas rasa dari Petua Cili Tahan Lama yang kita ciptakan, mulai dari jenis bahan yang akan dipakai, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak perlu pusing jika ingin menyiapkan hidangan Petua Cili Tahan Lama enak di ruang makan Saudara, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pembaca buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pembaca.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Saudara pun bisa memvariasikan Resepi Petua Cili Tahan Lama ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda dapat membuat Petua Cili Tahan Lama menggunakan 3 jenis bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

#kitajagakita #soalan2 Setiap kali balik kampung mak lang pasti akan bagi sayur, ulaman dan cili api kampung. Kalau dah banyak sangat seminggu pun belum tentu habis dimakan, walaupun sebahagian kita dah bagi kat jiran sebelah umah. Nasib mak lang bagi petua bagaimana bagi mengekalkan kesegaran dan tahan lama cili padi dan sayuran. Ini antara petua beliau.. ๐Ÿ˜˜

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan dalam menyiapkan Petua Cili Tahan Lama :

  1. Cili padi
  2. Tisu dapur
  3. Bekas utk simpan cili

Adapun Step-Step dalam membuat Petua Cili Tahan Lama adalah sebagai berikut :

  1. Mula2 buang tangkai cili padi, basuh dan toskan.
  2. Alaskan bekas (apa2 bekas pun boleh) dengan tisu dapur
  3. Masukkan cili padi dlm bekas tu simpan dalam tempat sejuk beku peti ais, bukan tempat biasa tau.
  4. Bila nak guna ambik sedikit, dan lagi satu jika simpan gini jika kita guna lesung batu sekejab je dah hancur cili tuhh..sebab cili tu jadi crunchy keje pun jadi mudah, tak gitu emak2 sekalian๐Ÿ˜๐Ÿ˜Š
  5. P/s jika simpan begini jika tak guna kena simpan semula dlm tempat beku, jika dibiarkan lama, ais dah cair cili akan lembik.. Selamat mencuba gaiss.

Makasih telah mencoba Resepi yang kami tampilkan di website ini. Harapan kami, masakan Petua Cili Tahan Lama yang mudah di atas dapat membantu Pemirsa menyiapkan hidangan yang enak untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi bagi Saudara yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berfaedah, silahkan dibagi ke sodara lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Kayla dari Mentakab.