Resepi Pancakes Gebu Mudah yang Menggugah Selera dan Gampang

Resepi Pancakes Gebu Mudah yang Menggugah Selera dan Gampang

Salam pengunjung, jumpa lagi di situs Resepi kami, Apabila Anda sedang mencari Resepi Pancakes Gebu Mudah yang mudah ? Tidak salah, Kami punya Resepi Pancakes Gebu Mudah yang mantab untuk Kamu di sini. Saya juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Saat memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Pancakes Gebu Mudah yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Ada banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Pancakes Gebu Mudah yang kita buat, mulai dari jenis bahan yang akan dimanfaatkan, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan hidangan Pancakes Gebu Mudah enak di ruang makan Kamu, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pembaca buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pembaca.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Pembaca pun bisa memvariasikan Resepi Pancakes Gebu Mudah ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Saudara dapat membuat Pancakes Gebu Mudah menggunakan 11 jenis bahan dan 4 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Sapa yang tak suka pancakes kan. Sedap dimakan begitu sahaja. Kalau nak lagi sedap, makan bersama butter dan madu. Memang makan sambil pejam mata la…πŸ˜†πŸ˜† Dulu masa kecik kalau arwah ayah bawak pegi tido hotel, masa breakfast jumpa pancakes, memang suka sangat lah. Memang kalau jumpa pancakes sekarang ni, terimbau kenangan masa kecil bersama arwah ayah. Ingatkan susah sangat nak buat. Rupanya senang aja. Jom guna resepi pancakes yang mudah ni. Gaul-gaul je dah siap adunannya. Boleh dijadikan sarapan untuk keluarga. Anak-anak pun boleh bawa bekal ke sekolah.

Bahan-bahan dan bumbu yang dipakai buat menyiapkan Pancakes Gebu Mudah :

  1. Bahan kering:
  2. 1 cawan tepung gandum*
  3. 2 sudu makan tepung jagung*
  4. 2 sudu kecil baking powder*
  5. 2 sudu makan gula castor
  6. 1/2 sudu kecil garam
  7. Bahan basah:
  8. 3/4 cawan susu segar
  9. 1 biji telur (dipukul manja)
  10. 2 sudu makan minyak jagung (atau butter yang dicairkan)
  11. 1 sudu kecil esen vanilla

Adapun Step-Step dalam praktik Pancakes Gebu Mudah adalah sebagai berikut :

  1. Bahan yang bertanda * diayak bersama. Kemudian masukkan gula dan garam. Gaul hingga rata.
  2. Satukan bahan basah dan gaul rata.
  3. Masukkan bahan kering ke dalam bahan basah. Gaul hingga rata dan tepung tidak bergentel. Biarkan dalam 10-15 minit agar adunan bercampur mesra.
  4. Panaskan pan dan tuang 1 senduk adunan. Biarkan sebentar sebelum diterbalikkan. Angkat dan ulang lagi sehingga habis.

Terima kasih telah mempraktekan Resepi yang saya bagi di halaman ini. Besar harapan kami, olahan Pancakes Gebu Mudah yang gampang di atas dapat membantu Pemirsa menyiapkan hidangan yang semlidut untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi dalam Pemirsa yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berfaedah, silahkan share ke kerabat lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Kamaria dari Permatang Kuching.