Resepi Muffin Pisang Cadbury yang Lazat dan Gampang

Resepi Muffin Pisang Cadbury yang Lazat dan Gampang

Halo pengunjung, jumpa lagi di halaman Resepi kami, Jikalau Saudara sedang mencari Resepi Muffin Pisang Cadbury yang mudah ? tepat sekali, Kami punya Resepi Muffin Pisang Cadbury yang sempurna untuk Pembaca di sini. Tim kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Saat memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Muffin Pisang Cadbury yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh kepada kualitas rasa dari Muffin Pisang Cadbury yang kita buat, mulai dari jenis bahan yang akan dimanfaatkan, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan hidangan Muffin Pisang Cadbury enak di ruang makan Pemirsa, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pembaca buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pemirsa.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Kamu pun bisa memvariasikan Resepi Muffin Pisang Cadbury ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Kamu mampu membuat Muffin Pisang Cadbury menggunakan 12 jenis bahan dan 6 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Pisang memang banyak kat rumah. Bila dah terlebih masak memang tak ada yang nak makan. Jadi Aznie buatkan Muffin Pisang Cadbury, yang Aznie cooksnap dari adik comel Salina Jalaludin. Best sangat muffin ni. Anak-anak ngan hubby pun suka. Tak rugi memcuba. Jadi tak ada pembaziran kat situπŸ‘

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan dalam menyiapkan Muffin Pisang Cadbury :

  1. Bahan Kering :
  2. 1 1/4 cawan tepung gandum
  3. 1 sudu teh serbuk koko (tujuan untuk bagi kek gelap sedikit)
  4. 1/2 sudu teh soda bikarbonat
  5. 1 sudu teh serbuk penaik
  6. Secubit garam
  7. Bahan Basah
  8. 1 cawan pisang (dilenyek)
  9. 1 biji telur ayam
  10. 1/2 cawan gula perang
  11. 1/2 cawan minyak masak
  12. Bahan Tambahan

Berikut Step-Step dalam membuat Muffin Pisang Cadbury adalah sebagai berikut :

  1. Cara ~Satukan bahan kering dan ayakkan dan ayak.
  2. ~Satukan bahan basah dan pukul hingga sebati menggunakan whisk.
  3. ~Masukkan bahan kering je dalam adunan bahan basah tadi. Kacau sebati (Kacau sikit2 je jangan terlalu over, cukup sekadar untuk adunan sebati)
  4. ~Masukkan potong kecil cadbury ke dalam adunan. Kaup balik sahaja. Kemudian masukkan ke dalam cawan kertas. Hiasi atas kek dengan potong cadbury.
  5. ~Bakar selama 25-30minit pada suhu 180darjah celcius.
  6. ~Sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba πŸ₯°

Terima kasih telah membaca Resepi yang saya bagi di web ini. Harapan kami, masakan Muffin Pisang Cadbury yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan hidangan yang lezat untuk keluarga/teman ataupun menjadi ide bagi Anda yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa andaikan Resepi ini berfaedah, silahkan bagikan ke teman lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Bella dari Bintulu.