Resepi Donut kampung yang Memang Lazat dan Simpel

Resepi Donut kampung yang Memang Lazat dan Simpel

Halo pemirsa, jumpa lagi di website Resepi saya, Andai Pembaca sedang mencari Resepi Donut kampung yang top ? tepat sekali, Kami punya Resepi Donut kampung yang sempurna untuk Kamu di sini. Saya juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Waktu memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Donut kampung yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Ada banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Donut kampung yang kita ciptakan, mulai dari jenis bahan yang akan digunakan, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak perlu pusing jika ingin menyiapkan hidangan Donut kampung enak di ruang makan Kamu, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Saudara buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Saudara.

Dari Resepi Donut kampung ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 2 orang. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Kamu sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Donut kampung ini diperkirakan antara 30 Minit.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Pemirsa pun bisa memvariasikan Resepi Donut kampung ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Pemirsa dapat membuat Donut kampung menggunakan 9 jenis bahan dan 9 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Resepi ke 200 yeahh!! Resepi dari min kita @sasha_sabrina resepi donut sukatan cawan kopi. Tpi saya tukar ke sukatan cawan metrik je, cawan kopi tak tahu yg mana kan semua rumah ada cawan kopi berbeza 🤭🤭. Saya buat donut ni sbb dia xpayah nk perap pastu resepi dia senang dan buat je menjadi. Sukatan juga tak byk, kat rumah 2 orang je klau byk² tak termakan dan mbazir. Dgn doh donut ni saya buat juga burger Malaysia sbb sambal nasi lemak semalam masih ada 🤣🤣 sedap oii.. doh nya lembut mkn pula dgn sambal bilis. Berbaloi mencuba jomlah cooksnap!

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan untuk menyiapkan Donut kampung :

  1. 1/2 Peket yis⭐
  2. 2 sudu makan susu pekat⭐
  3. 1 sudu makan gula⭐
  4. 1/2 cawan air suam⭐
  5. 2 cawan tepung gandum
  6. 1 sudu makan marjerin
  7. 1 sudu makan ovalet
  8. 1 sudu teh garam
  9. 1 biji telur

Berikut Cara dalam menyiapkan Donut kampung adalah sebagai berikut :

  1. Satukan bahan bertanda ⭐
  2. Biarkan yis ni naik 2 kli ganda ya! Ni hnya tgk yis dia aktif atau tidak.
  3. Satukan tepung, marjerin, ovalet, garam dan telur bersama.
  4. Pastu gaulkan sehingga sepeti serbuk roti begini gambar bawah, smbil tunggu yis naik.
  5. Yis dah kembang masukkan semua dlm tepung pastu uli smpai xmelekat ditangan. Saya punya dah ok sedikit melekat ditangan tpi kita uli² doh tu jadi ok. Kita baling² kan doh macam nk nk maroh ko orang gitu buat dlm 5 minit. Supaya doh jdi gebu.
  6. Dah ok doh nya kita ambil sedikit² bulatkan²
  7. Pastu tekan buat lubang dgn penutup botol je. Panaskan minyak dgn api yg plahan gorengkan kan balikkan dah ok angkat dan sejukkan
  8. Sejukkan lalu letakkan gula saya buat burgers malaysia dgn doh ni sedap.

Makasih telah menggunakan Resepi yang tim kami tampilkan di sini. Harapan kami, Resepi Donut kampung yang mudah di atas dapat membantu Saudara menyiapkan hidangan yang enduess untuk keluarga/teman ataupun menjadi inspirasi dalam Saudara yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa jika Resepi ini bermanfaat, silahkan bagi ke twitter lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Lili dari Miri.