Resepi Daging grill cajun & madu yang Lazat dan Gampang

Daging grill cajun & madu

Salam pengunjung, selamat datang di halaman Resepi bunda, Jika Kamu sedang mencari Resepi Daging grill cajun & madu yang sempurna ? tepat sekali, Kami menyediakan Resepi Daging grill cajun & madu yang mantab untuk Anda di sini. Kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Saat memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Daging grill cajun & madu yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Daging grill cajun & madu yang kita ciptakan, mulai dari jenis bahan yang akan digunakan, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak perlu pusing jika ingin menyiapkan hidangan Daging grill cajun & madu enak di ruang makan Pembaca, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pembaca buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pemirsa.

Dari Resepi Daging grill cajun & madu ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 5-6 orang makan. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Kamu sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Pembaca pun bisa memvariasikan Resepi Daging grill cajun & madu ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Pemirsa mampu membuat Daging grill cajun & madu menggunakan 4 jenis bahan dan 4 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Ini resepi kedua saya nak kongsikan di cookpad. Yang menariknya resepi ni adalah dari encik suami… kalau sebelum ni saya sendiri masak daging goreng manis lada hitam.. Cik suami pun takmo ngalah… kali ni kita biar dia jadi chef. Hehehe.. apa lagi cik puan senyum sampai ke telinga laaa 😂 OK.. resepi sangat mudah, 4 bahan je tau!!.. jom intai apa ramuannya & cara penyediaan… jangan segan nak cuba ya. 😉 #kambu

Bahan-bahan dan bumbu yang dibutuhkan dalam pembuatan Daging grill cajun & madu :

  1. 2 sudu besar madu
  2. 1 kg daging lembu
  3. 5 sudu besar rempah cajun
  4. 2 sudu besar butter

Adapun Step-Step dalam membuat Daging grill cajun & madu adalah sebagai berikut :

  1. Daging ini hanya perlu dibersihkan. Saiznya biarlah bersesuaian.. ada yg suka besar seketul tu.. cuma lama la masa nak tunggu masak..
  2. 2 bahan ramuan tadi di satukan & disapu di atas daging. Perap la seketika…5 minit pun dah cukup
  3. Tips!!! Garam tak perlu.. sebab rempah cajun ni memang dah masin.
  4. Terus panaskan kuali. Lebih sesuai pakai nonstick pan @ kuali ajaib. Masukkan butter dahulu… kemudian masukkan daging. Pastikan masak kedua-dua belah dan dibalik-balikkan selalu… agak dah garing. Angkat dan boleh la dihidangkan. Makan bersama air asam… perrrghhh.. terangkatttt mak!!

Thanks telah menggunakan Resepi yang kami tampilkan di halaman ini. Harapan kami, olahan Daging grill cajun & madu yang mudah di atas dapat membantu Pembaca menyiapkan makanan yang menarik untuk keluarga/teman ataupun menjadi ide bagi Pemirsa yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berarti, silahkan share ke facebook lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Cinta dari Batu Berendam.