Resepi Brownies Gedik yang Boleh Manjain Lidah dan Easy

Brownies Gedik

Halo pemirsa, jumpa lagi di halaman Resepi bunda Ida, Jikalau Pemirsa sedang mencari Resepi Brownies Gedik yang top ? Tidak salah, Kami menyediakan Resepi Brownies Gedik yang sempurna untuk Pemirsa di sini. Saya juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Saat memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Brownies Gedik yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Brownies Gedik yang kita bikin, mulai dari jenis bahan yang akan dimanfaatkan, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak harus pusing jika ingin menyiapkan hidangan Brownies Gedik enak di ruang makan Pemirsa, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pembaca buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Anda.

Dari Resepi Brownies Gedik ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 5-6 sajian. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Kamu sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Brownies Gedik ini diperkirakan antara 45 minit.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Kamu pun bisa memvariasikan Resepi Brownies Gedik ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Pembaca mampu membuat Brownies Gedik menggunakan 14 jenis bahan dan 7 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan untuk menyiapkan Brownies Gedik :

  1. Bahagian A
  2. 100 g tepung gandum
  3. 1 sudu teh baking powder
  4. 2 sudu makan serbuk coco
  5. 3 sudu makan serbuk milo / coklat
  6. Bahagian B
  7. 3 biji telur gred A
  8. 1 1/2 Cawan gula perang/ gula castor
  9. 1 sudu kecil esen vanila
  10. Bahagian C (cairkan)
  11. 300 g coklat bar/coin
  12. 125 g Salted butter
  13. Hiasan
  14. Almond cincang

Adapun Cara dalam memasak Brownies Gedik adalah sebagai berikut :

  1. Ayak kesemua bahan A
  2. Gaul mesra bahan B sehingga sebati.
  3. Cairkan bahan bahagian C. Sehingga betul2 cair,xda ketul2 ye. biarkan suam dan kemudian campurkan dengan bahan bahagian A dan B. Gaul mesra je. X payah guna mixer pun boleh. Akak malas nak keluarkan mixer sebenarnye.
  4. Sediakan loyang 4 segi ker..bulat ker..lebih senang guna 4 segi lah ye.senang nak potong. Alas guna baking paper kat bahagian bawah supaya x melekat adunan tu nnt bila dah masak.
  5. Bakar dlm oven suhu 150°c masa selama 45 minit. Bergantung oven lah ye. Nnt try cucuk guna pencungkil gigi tgok dh masak blom adunan.kalau masih lembik tambah lagi 10 min.sehingga masak sepenuhnye
  6. Pastu siap…kalau nak hias boleh lah hias ikut kreativiti anda sendiri.sy tabur almond cincang atas tu.
  7. Selamat mencuba. Sy pun ambil resepi dr google juga. Cuma ade lah tambah sikit2 yg serbuk milo tu.

Makasih telah menggunakan Resepi yang saya tampilkan di halaman ini. Harapan kami, masakan Brownies Gedik yang gampang di atas dapat membantu Kamu menyiapkan hidangan yang endes untuk keluarga/teman maupun menjadi ide dalam Pembaca yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa andai Resepi ini berguna, silahkan bagi ke facebook lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Maya dari Keningau.