Resepi Brownies Cookies yang Lezat Sekali dan Simpel

Resepi Brownies Cookies yang Lezat Sekali dan Simpel

Halo pengunjung, selamat datang di website Resepi kami, Jika Pembaca sedang mencari Resepi Brownies Cookies yang mudah ? tepat sekali, Kami punya Resepi Brownies Cookies yang sempurna untuk Kamu di sini. Kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Waktu memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Brownies Cookies yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Ada banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Brownies Cookies yang kita bikin, mulai dari jenis bahan yang akan digunakan, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan hidangan Brownies Cookies enak di ruang makan Anda, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pemirsa buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Kamu.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Kamu pun bisa memvariasikan Resepi Brownies Cookies ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda bisa membuat Brownies Cookies menggunakan 8 jenis bahan dan 6 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Buat brownie cookies ni memang kene banyak bersabar..rasanya lebih 10 kali gagal tapi cuba jugak cari mana silapnya sebab biskut ni ramai peminatnya..kite yg hariĀ² buat tak lalu dah nak makanšŸ¤£walaupun nak membuatnya penat kadangĀ² sampai tak cukup tangan tapi bila sampai kat cust diorg cakap sedap hilang lah sikit penat tušŸ¤­

Bahan-bahan dan bumbu yang dipakai dalam menyiapkan Brownies Cookies :

  1. 240 g dark choc beryls
  2. 80 g salted butter
  3. 2 biji telur(gred B)
  4. 132 g brown sugar(just nice je)
  5. 1 sk vanilla
  6. 1/2 sk butter oil
  7. 100 g tepung kek
  8. Almond nibs/flakes(dah sangai)

Adapun Langkah-langkah dalam praktik Brownies Cookies adalah sebagai berikut :

  1. Satukan telur, gula, vanila dan butter oil. Kacau perlahan sampai gula larut. *Jangan pukul atau over mix nanti kedut tak cantik
  2. Masukkan tepung dan kacau sampai takde ketulan.
  3. Cairkan choc dan butter. Kacau sebati *sya suka cairkan dalam oven je suhu 180Ā° tapi kene tengokĀ² dan kacau
  4. Masukkan dalam adunan tepung tadi dan kacau rata. Masukkan dalam piping bag. *Biasa sya akan pipe tak sampai penuh bulatan yg tengah tu pon kemudian ratakan guna lidi sebab nak biskut nipis. *Kalau biskut nipis kedutan tu tak secantik macam biskut yang tebal *suka buat nipis sebab lebih ranggup kalau tebal die agak keras.
  5. Panaskan oven. Pipekan pada macaron mat/baking paper. Tabur almond. Bakar pada suhu 120Ā° selama 25-30minit. *naikkan suhu sikitĀ² sampai lah ke suhu 150Ā° supaya elok kejadian kedut tu. Kalau 130Ā° je sampai biskut masak memang berjanggut tunggušŸ¤£
  6. Bila biskut dah masak biar sejuk dulu kemudian masuk bekas kedap udara.

Terima kasih telah menggunakan Resepi yang tim kami bagi di halaman ini. Harapan kami, olahan Brownies Cookies yang simpel di atas dapat membantu Pembaca menyiapkan hidangan yang lezatos untuk keluarga/teman maupun menjadi ide dalam Kamu yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa apabila Resepi ini bermanfaat, silahkan bagi ke teman lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Zamira dari Dungun.