Resepi Brownie pisang mentega kacang yang Sempurna dan Gampang

Resepi Brownie pisang mentega kacang yang Sempurna dan Gampang

Halo pemirsa, selamat datang di situs Resepi bunda, Jika Pemirsa sedang mencari Resepi Brownie pisang mentega kacang yang mantab ? tepat sekali, Kami punya Resepi Brownie pisang mentega kacang yang top untuk Kamu di sini. Kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Ketika memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Brownie pisang mentega kacang yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh kepada kualitas rasa dari Brownie pisang mentega kacang yang kita bikin, mulai dari jenis bahan yang akan dipakai, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak harus pusing jika ingin menyiapkan hidangan Brownie pisang mentega kacang enak di ruang makan Saudara, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pemirsa buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Anda.

Dari Resepi Brownie pisang mentega kacang ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 2-4 orang. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Saudara sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Brownie pisang mentega kacang ini diperkirakan antara 45 minit.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Kamu pun bisa memvariasikan Resepi Brownie pisang mentega kacang ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Pembaca mampu membuat Brownie pisang mentega kacang menggunakan 8 jenis bahan dan 3 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

#jekferlailertilljannah #goldenapron2020 Tahniah! diatas pernikahan jekfer dan lailer xjemput pun sedih ah 😭. ApaΒ² puns.. jekfer jgn sedih meh ajen 1 nk ajar jekfer satu resepi yang mudah lagi senang wlpun jekfer tak kenal periuk, senduk tak mengapa asal jekfer kenal cinta hati lailer. Jekfer mesti selalu tengok lailer buat tart kelapa kelmarin kan. Brownie ni lagi senang nk buat jom tgk resepinya. Mesti lailer terkezut dan akan bkata " baby boo jekfer omg i taks sangker u buat brownie" πŸ˜‚πŸ˜‚ selamat mencuba❀️

Bahan-bahan dan bumbu yang dibutuhkan buat menyiapkan Brownie pisang mentega kacang :

  1. (4 biji)pisang kalau kecil (2 biji) klau pisang besar
  2. 1/2 cawan gula
  3. 3/4 cawan tepung gandum
  4. 1/4 cawan serbuk koko
  5. 1/3 cawan marjerin @ butter dicairkan
  6. Bahan toping
  7. Mentega kacang
  8. Coklat chips

Berikut Langkah-langkah dalam praktik Brownie pisang mentega kacang adalah sebagai berikut :

  1. Panaskan ketuhar suhu 180 Celsius api bawah selama 10 minit. Pisang dibuang kulit dan dipotong kecilΒ² dan disatukan dengan gula serta dilenyekkan sehingga gula cair. Seterusnya ambilkan tepung gandum dan serbuk koko diayak terus kedalam bekas pisang tadi
  2. KacauΒ² agar semua sebati, seterusnya masukkan butter cair tadi. Butter saya cairkan masa panaskan oven suhu 180 Celsius api bawah sahaja selama 10 minit. Sejukkan dulu butter Baru masukkan ya. Kalau adunan masih Kental boleh masukkan air sedikitΒ² agar adunan sedikit cair seperti adunan kek.
  3. Sediakan loyang lapiskan dengan kertas minyak, masukkan Adunan brownie lalu di ratakan seterusnya ambil mentega kacang letakkan diatas brownie ikutlah nk byk ke sikit. Terus di buat bentuk menggunakan lidi. Kalau ada coklat letak lah atas tu. Memang sedap rasa manis dan masin dr mentega kacang. Bakar pada suhu 180 Celsius api bawah selama 25-30 minit

Makasih telah mencoba Resepi yang tim kami bagi di website ini. Besar harapan kami, masakan Brownie pisang mentega kacang yang gampang di atas dapat membantu Saudara menyiapkan makanan yang lezat untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi bagi Pembaca yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa jikalau Resepi ini berarti, silahkan share ke teman lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Samiah dari Tanah Merah.