Resepi Blackboard Butter Cookies yang Menggugah Selera dan Ringkas

Resepi Blackboard Butter Cookies yang Menggugah Selera dan Ringkas

Hai pemirsa, selamat datang di situs Resepi bunda Ida, Apabila Pemirsa sedang mencari Resepi Blackboard Butter Cookies yang lezat ? Tidak salah, Kami menyediakan Resepi Blackboard Butter Cookies yang lezat untuk Kamu di sini. Kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Saat memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Blackboard Butter Cookies yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh kepada kualitas rasa dari Blackboard Butter Cookies yang kita bikin, mulai dari jenis bahan yang akan dimanfaatkan, proses pemilihan bahan maskan yang segar, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan hidangan Blackboard Butter Cookies enak di ruang makan Saudara, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pemirsa buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pemirsa.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Anda pun bisa memvariasikan Resepi Blackboard Butter Cookies ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Pembaca bisa membuat Blackboard Butter Cookies menggunakan 12 jenis bahan dan 10 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Putih, Hitam & Pink. Selamat Kembali ke Sekolah ye anak2 dan cikgu cikgi semua….harap2 semuanya OK..takde lagi MCO, takde lagi COVID-19..semoga semuanya kembali normal.. Tak sempat nak order edible chalkboard/pen (candy pencil) , so guna coklat putih sahaja.. Sesuai jugak ni untuk buat goodies untuk cikgu2 anak masa hari guru nanti..bubuh dalam botol kaca, deko cantik2.. Subjek feveret Uchu ialah Chemistry!! Rindu nak kembali ke sekolah..🤣🤣 Resepi biskut butter hasil recook Hafiza Muaddah, Icing hasil recook Nor Fatihah..marvellous!! Idea Blackboard Cookies hasil cadangan Pakcik Google..

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan buat pembuatan Blackboard Butter Cookies :

  1. Biskut butter (simply sedap & crunchy)
  2. 1 ketul (250g) butter (uchu guna unsalted)
  3. 1/2 cawan gula ising
  4. 2 cawan tepung serbaguna/tepung biskut
  5. Pewarna pink (optional)
  6. Icing
  7. 1 biji putih telur gred A
  8. 3/4 cawan gula icing
  9. 1 sudu besar tepung jagung
  10. Pewarna hitam (optional)
  11. Tulisan
  12. Coklat masakan putih (dicairkan)

Berikut Cara dalam menyiapkan Blackboard Butter Cookies adalah sebagai berikut :

  1. Biskut butter: pukul sederhana butter dan gula ising sehingga tercampur sahaja. Masukkan tepung dan putar lagi sehingga sebati tapi jangan lama. (uchu guna senduk pastu uli tangan je) Nota: adunan memang lembut, tak perlu tambah tepung.
  2. Boleh juga masukkan pewarna.
  3. Canaikan doh setebal 1/2 inci. Tekap mengikut acuan pilihan.
  4. Bakar pada suhu 150c selama 25 minit atau bahagian bawah biskut kekuningan.
  5. Icing: pukul putih telur sehingga kembang dan bertanduk. Tambahkan gula sedikit demi sedikit diikuti tepung jagung sehingga mendapat bancuhan icing yang tidak keras juga tidak terlalu cair.
  6. Tambahkan pewarna hitam secukupnya. Pindahkan ke dalam piping bag.
  7. Picit icing ke atas biskut. Biar mengering.
  8. Kemudian lukiskan atas ‘blackboard’ menggunakan berus dan coklat putih dicairkan..
  9. Nota: adunan juga boleh ditekan dalam acuan seperti semperit.

Makasih telah mempraktekan Resepi yang tim kami tampilkan di web ini. Besar harapan kami, Resepi Blackboard Butter Cookies yang simpel di atas dapat membantu Pembaca menyiapkan makanan yang enak untuk keluarga/teman ataupun menjadi ide untuk Pembaca yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa andaikan Resepi ini berfaedah, silahkan bagikan ke instagram lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Olivia dari Keningau.