Resepi Biskut sarang semut yang Menggugah Selera dan Gampang

Resepi Biskut sarang semut yang Menggugah Selera dan Gampang

Halo semuanya, jumpa lagi di halaman Resepi saya, Jikalau Anda sedang mencari Resepi Biskut sarang semut yang top ? Tidak salah, Kami punya Resepi Biskut sarang semut yang sempurna untuk Anda di sini. Tim kami juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Dalam memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Biskut sarang semut yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari Biskut sarang semut yang kita ciptakan, mulai dari jenis bahan yang akan digunakan, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan hidangan Biskut sarang semut enak di ruang makan Pemirsa, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Kamu buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Pembaca.

Dari Resepi Biskut sarang semut ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah sekeluarga. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Pemirsa sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Biskut sarang semut ini diperkirakan antara 30 minit.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Pemirsa pun bisa memvariasikan Resepi Biskut sarang semut ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Pemirsa bisa membuat Biskut sarang semut menggunakan 12 jenis bahan dan 6 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Tgok cookpad je ada biskut raya lalu lalang, kita buat biskut malas sikit. Suka lagi buat kek senang xpyah nk banyak kerja ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ. Sbb biskut ni xpernah rasa dan terasa nk makan maka bro mensado kan tangan dan hati buat juga ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… demi raya yg sendu tahun ini. Allahmdulillah sedap ranggup dan lembut at the same time! Alaยฒ rasa biskut semperit juga skit. Bila makan rasanya seperti hari raya dah, dah hbis dia punya mood raya pun kurang๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… jadi mkn banyak ยฒ. Kebetulan paper cup yg kelmarin ada lagi baki buat biskut cornflakes madu. Ingat dpat lah mkn biskut cornflakes raya ni apa omar dtg terus dia tambah air dlm Tupperware cornflakes tu dah lemau biskutnya ๐Ÿ˜ต๐Ÿ˜ต๐Ÿ˜ต. Jomlah cuba buat biskut nya.๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan untuk menyiapkan Biskut sarang semut :

  1. 250 g butter dan marjerin saya campur
  2. 1/2 cawan gula csr perang diblender halus
  3. 2 cawan tepung gandum
  4. 1 1/4 cawan tepung kastard
  5. 3/4 cawan tepung jagung
  6. 1 biji telur kuning sahaja
  7. 1 sudu teh Essen vanilla
  8. Sedikit pewarna kuning
  9. Bahan tambahan
  10. Paper cup
  11. Manik warna warni
  12. Penyagat

Berikut Langkah-langkah dalam menyiapkan Biskut sarang semut adalah sebagai berikut :

  1. Saya guna senduk kayu je tpi mesin lebih baguslah. Kacauยฒ mentega dan gula tak sampai kembang pun.
  2. Seterusnya masukkan essen, telur kuning dan pewarna skit kacauยฒ lagi biar mesra je.
  3. Masukkan semua tepung pastu gaulkan sehingga terbentuk doh.
  4. Bila doh tbentuk, boleh lah siapkanยฒ penyagat kita.. saya guna penyagat sayur je yg ada bekas senang xpayah guna bekas lain mudah je klau guna yg ni. Doh nya lembut nya.
  5. Ambil sedikit doh sagatkan seperti sagat keju je. Pastu guna kan garpu ya Bila nk letakkan dlm paper cup.
  6. Sediakan paper cup dan masukkan biskut tadi lalu hiaskan dgn manikยฒ comel. panaskan ketuhar 160-170 Celsius selama 10 minit dulu. Pastu masukkan biskut bakarkan Selama 20 minit pastu sejukkan boleh lah disimpan dlm Tupperware.

Makasih telah menggunakan Resepi yang kami tampilkan di sini. Harapan kami, masakan Biskut sarang semut yang simpel di atas dapat membantu Pemirsa menyiapkan hidangan yang lezatos untuk keluarga/teman maupun menjadi ide bagi Anda yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa upama Resepi ini berarti, silahkan dishare ke instagram lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Ajeng dari Kota Baharu.