Resepi Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 yang Memang Lazat dan Mudah

Resepi Ayam Masak Hitam Ala Kenduri
#phopbylinimohd #batch18 yang Memang Lazat dan Mudah

Halo pengunjung, selamat datang di halaman Resepi kami, Apabila Kamu sedang mencari Resepi Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 yang mantab ? tepat sekali, Kami punya Resepi Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 yang mantab untuk Anda di sini. Saya juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Ketika memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Terdapat banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh kepada kualitas rasa dari Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 yang kita bikin, mulai dari jenis bahan yang akan digunakan, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing jika ingin menyiapkan hidangan Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 enak di ruang makan Pembaca, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Kamu buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Kamu.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 ini diperkirakan antara 15minit.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Anda pun bisa memvariasikan Resepi Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda mampu membuat Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 menggunakan 5 jenis bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

Korang penah tak makan daging masak hitam time pegi kenduri? Okey, ni versi ayam ya gais sebab ayam je ade dalam esbok. Cara buatnya mmg petik jari mudah yakmat. Super simple yet delicious kata anak2. Okey dengan hanya dengan 5 bahan selama lebih kurang 15mins sahaja korang dapat menikmati ayam/daging masak hitam ala kenduri. Kalo korang nak tambah halia, cili hidup, buah tomato, boleh jer taruk..lagi sedap. Bahan utama mestilaaa ayam/ daging okey. Mamiyaya tak snap pic hero hensem kita tadi, sebab tgh beku kekejungan dia baru kuar esbok. Selamat mencoba okey?

Bahan-bahan dan bumbu yang dipakai untuk menyiapkan Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 :

  1. Separuh ekor ayam
  2. 1 labu bawang merah
  3. 1 paket rempah masak kicap daging mak siti
  4. 5 sudu besar kicap
  5. 3 sudu besar sos tiram

Adapun Langkah-langkah dalam membuat Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 adalah sebagai berikut :

  1. Teraju utama resepi ayam masak hitam
  2. Panaskan minyak dan tumis bawang yg di hiris halus.
  3. Bila bawang dah layu, masukkan rempah masak kicap, kacau rata seketika
  4. Masukkan ayam, air sampai tenggelam ayam juga kentang yang telah di dadu
  5. Kecikkan api, tunggu sampai ayam dan kentang empuk. Boleh di hidang

Terima kasih telah menggunakan Resepi yang saya tampilkan di sini. Harapan kami, olahan Ayam Masak Hitam Ala Kenduri #phopbylinimohd #batch18 yang gampang di atas dapat membantu Kamu menyiapkan hidangan yang sedap untuk keluarga/teman ataupun menjadi inspirasi bagi Saudara yang berkeinginan untuk berbisnis kuliner.

Jangan lupa andai Resepi ini berarti, silahkan dibagi ke facebook lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Dinda dari Gombak Setia.