Resepi Apam Milo yang Memang Lazat dan Ringkas

Apam Milo

Halo pengunjung, selamat datang di situs Resepi kami, Jikalau Pembaca sedang mencari Resepi Apam Milo yang top ? Tidak salah, Kami menyediakan Resepi Apam Milo yang sempurna untuk Pemirsa di sini. Saya juga memiliki berbagai macam Resepi untuk dicoba. Saat memasak perlu diperhatikan persiapan bahan yang akan digunakan serta langkah-langkah dalam mengolah bahan-bahan itu sendiri, jika salah akan mengakibatkan kegagalan dan membuat masakan yang diolah cenderung tidak enak. Padahal memasak Apam Milo yang enak harusnya menghasilkan masakan yang memiliki aroma dan rasa yang lezat dan enak yang mampu menggugah selera kita dan orang-orang yang menikmatinya.

Ada banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh kepada kualitas rasa dari Apam Milo yang kita bikin, mulai dari jenis bahan yang akan dipakai, proses pemilihan bahan maskan yang fresh, serta langkah-langkah dalam proses membuat dan menyajikannya. Tidak perlu pusing jika ingin menyiapkan hidangan Apam Milo enak di ruang makan Pemirsa, karena jika sudah tahu tips dan triknya maka hidangan yang Pemirsa buat dapat menjadi hidangan spesial untuk orang-orang spesial di rumah Saudara.

Dari Resepi Apam Milo ini, jumlah porsi yang dapat dihidangkan adalah 10biji. Jadi pastikan porsi ini cukup untuk dihidangkan untuk Pemirsa sendiri maupun seluruh anggota keluarga tersayang.

Untuk diketahui, adapun waktu yang diperlukan dalam proses membuat Apam Milo ini diperkirakan antara 1jam.

Tak perlu berlama-lama, yuk langsung saja kita coba, Pembaca pun bisa memvariasikan Resepi Apam Milo ini sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda mampu membuat Apam Milo menggunakan 4 jenis bahan dan 7 langkah pembuatan. Berikut ini cara dan langkah-langkah dalam proses membuat masakannya.

139/2021/RoadTo1k/824 Resipi Apam Milo ni super duper senang. Hakak tengok dari Ig _resipi.masakan. Tengok cara dibuat senang sangat. Dah lah guna 4bahan je. Pastu bancuh guna blender je. Tu hakak cuba tu 😬 . Tapi hakak buat versi adunan sikit jela. Kira ok lah, bancuhan 1cawan tepung menghasilkan 10 ketul apam milo yang gebu gebas gini. Jadilah buat minum petang kami berdua laki bini 😊🥰❤️

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan dalam menyiapkan Apam Milo :

  1. 1 cawan tepung gandum
  2. 2 biji telur gred A
  3. 1/2 cawan gula kastor (jika suka manis lebihkan)
  4. 5 sudu besar milo

Adapun Langkah-langkah dalam menyiapkan Apam Milo adalah sebagai berikut :

  1. Masukkan telur dan gula kastor ke dalam mesin pengisar. Kisar sehingga kembang.
  2. Masukkan tepung dan kisar hingga sebati.
  3. Bahagikan adunan tepung kepada 2bahagian (nisbah 2 :1). Iaitu bahagian putih 2 & bahagian nak dicampurkan milo 1. Campurkan milo dan gaul sebati.
  4. Acuan apam disapu dengan minyak masak terlebih dahulu. Kemudian tuangkan adunan tadi (ni ikut kreativiti masing-masing nak buat macam mana)
  5. Kukus selama 20minit. (Tips : semasa mengukus, tutup tudung periuk pengukus dengan tuala bersih, bagi mngelakkan titisan wap air jatuh atas apam yang dikukus). Setelah masak, tutup api dan sejukkan seketika apam milo tersebut.
  6. Sedia untuk dihidangkan sebagai menu minum petang.
  7. Selamat mencuba 😋

Makasih telah mempraktekan Resepi yang saya tampilkan di web ini. Harapan kami, masakan Apam Milo yang simpel di atas dapat membantu Pemirsa menyiapkan hidangan yang lezatos untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi untuk Pembaca yang berkeinginan untuk berjualan makanan.

Jangan lupa andai Resepi ini berfaedah, silahkan share ke instagram lainnya. Terimakasih.

Siaran resipi : Sadina dari Ipoh.